Relatiebeheer

Customer Relation Management

Manage je relaties - waar je ook bent

Met het relatiebeheer van SAM houd je eenvoudig alle belangrijke gegevens van je relaties bij. Denk aan algemene contactgegevens, betalingsgegevens, vaste kortingen en contactpersonen.

Digitaliseer je gespreksnotities ook direct en sla ze op bij de contactpersoon. Heb je acties bepaalt? Zet deze via het CRM direct uit bij jezelf of een collega. Dit komt direct in jullie agenda's te staan.

Relatiebeheer is een feature binnen de module SAM Basis.
Maak direct een account aan en probeer SAM Basis vrijblijvend.

Probeer direct
relatiebeheer

Specificaties

  • Beheer leads, prospects en klanten
  • Verwerk je gespreksnotities direct bij de juiste relatie
  • Zet actiepunten uit bij jezelf en collega's
  • Koppel de actiepunten aan je agenda
  • Koppel relaties aan projecten en andersom
  • Stel standaard betalingscondities en -methodes in
  • Registreer prijsafspraken en kortingsgroepen
  • Monitor het maximum aan openstaande bedragen
  • Inzicht in order en e-mailhistorie

Specificaties

  • Beheer leads, prospects en klanten
  • Verwerk je gespreksnotities direct bij de juiste relatie
  • Zet actiepunten uit bij jezelf en collega's
  • Koppel de actiepunten aan je agenda
  • Koppel relaties aan projecten en andersom
  • Stel standaard betalingscondities en -methodes in
  • Registreer prijsafspraken en kortingsgroepen
  • Monitor het maximum aan openstaande bedragen
  • Inzicht in order en e-mailhistorie

Relatiebeheer

Wat is relatiebeheer?

Relatiebeheer is een strategische benadering om sterke en duurzame relaties met klanten en andere belangrijke partijen op te bouwen én te onderhouden. Het is een essentieel onderdeel van moderne bedrijfsvoering, waarbij de focus ligt op het begrijpen en vervullen van de individuele behoeften van klanten. 

Dit proces gaat verder dan de traditionele verkoop- en marketingactiviteiten; het omvat het creëren van gepersonaliseerde ervaringen en het consequent leveren van waarde, wat resulteert in verhoogde klanttevredenheid en loyaliteit. Door effectief relatiebeheer kunnen bedrijven niet alleen hun klantenbestand behouden, maar ook nieuwe kansen voor groei en ontwikkeling identificeren. In een tijdperk waarin klantrelaties centraal staan, is het beheren en versterken van deze relaties cruciaal voor het succes van een onderneming.

Bij SAM Rental begrijpen we diepgaand het belang van relatiebeheer en bieden je geavanceerde oplossingen die speciaal zijn ontworpen om jouw relatiebeheer te optimaliseren. Dit helpt je een concurrentievoordeel in jouw markt te behalen.

 

Relatiebeheer

Beheer prospects en klanten

We zorgen ervoor dat je alle belangrijke gegevens met betrekking tot je relaties in SAM kunt bijhouden. Denk daarbij aan bezoekadressen, contactpersonen, factuurgegevens, betalingscondities en afgesproken kortingen.

Bekijk direct vanuit jouw relatiepagina welke projecten actief zijn of eerder zijn uitgevoerd voor deze klant. Daarnaast biedt SAM je de mogelijkheid om eenvoudig per e-mail in contact te treden met jouw klant. Op deze manier optimaliseren we jouw relatiemanagement en vereenvoudigen we de communicatie met jouw klanten.

Gespreksnotities

Creëer notities en actiepunten

Voeg moeiteloos notities toe aan een relatie of een project van die relatie. Deze notities zijn constant beschikbaar op jouw relatiepagina, waardoor je altijd de recente communicatie met de klant kunt bijhouden en terugvinden.

Met deze notities kun je gemakkelijk actiepunten creëren, deze toewijzen aan een collega en er opvolging aan geven. En als jouw collega de actiepunten heeft gekoppeld aan zijn of haar agenda, worden deze automatisch weergegeven. Zo stroomlijn je niet alleen de communicatie, maar ook de actiegerichte opvolging binnen jouw team, waardoor je altijd bovenop de zaken blijft.

Prijsafspraken

Registreer kortingen en prijsafspraken

Wil je specifieke prijsafspraken of kortingen instellen? Geen probleem! Registreer eenvoudig bij deze klant:

  • Een kortingspercentage
  • Afhaalkorting
  • Toeslag brand-/stormschade
  • Annuleringstoeslag

Bovendien kun je ook per klant een maximaal openstaande bedrag registreren. Zo behoud je maximale flexibiliteit en controle over de financiële aspecten van jouw klantrelaties.

Inzicht

Beheer de orderhistorie

Bekijk vanuit de relatiepagina welke projecten actief zijn of eerder zijn uitgevoerd voor deze klant. Hierbij verkrijg je direct inzicht in het totaalbedrag van het project, de status, de duur van de huurperiode en welke projectdocumenten zijn aangemaakt en/of verzonden.

Met een simpele klik vanuit jouw klantoverzicht navigeer je moeiteloos naar het specifieke project om daar verdere acties uit te voeren.